Pierwsza w pełni elektryczna naczepa Schmitz Cargobull S.KOe COOL została niedawno dostarczona firmie Blue River z Rumunii. W trakcie przekazania, które miało miejsce w zakładzie Schmitz Cargobull w Ciorogarla szczegółowo zaprezentowano zalety w pełni elektrycznej naczepy oraz zademonstrowano jej funkcjonalność.
– Blue River i Schmitz Cargobull są partnerami biznesowymi od wielu lat i cieszymy się, że możemy dostarczyć Blue River wydajny i zrównoważony pojazd do transportu w kontrolowanej temperaturze w postaci w pełni elektrycznej przyczepy chłodniczej S.KOe – powiedział Roland W. Schacht.
– Dla Blue River miniony rok był rokiem repozycjonowania i odważnych decyzji. Chcemy kontynuować elektryfikację transportu towarowego w Rumunii i tym samym stanowić punkt odniesienia dla całej branży transportowej. Całkowicie elektryczna furgon chłodniczy jest częścią tej długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju i cieszymy się, że Blue River jest pierwszym rumuńskim przewoźnikiem, który dodał ten pojazd do swojej floty – wyjaśnia Alexandru Păun.
Schmitz Cargobull od wielu lat inwestuje w badania i rozwój w zakresie zrównoważonych i energooszczędnych rozwiązań transportowych, dzięki czemu jest jednym z pionierów innowacji w branży przyczep. – Nasza nowa, w pełni elektryczna naczepa S.KOe COOL jest wyraźnym dowodem naszego zaangażowania w zrównoważony rozwój i najnowocześniejsze technologie — mówi George Badea.
Elektryczna naczepa S.KOe COOL jest wyposażona w elektrycznie napędzany agregat chłodniczy ze zintegrowaną elektroniką zasilającą, akumulator wysokonapięciowy i generator osi, dzięki czemu jest bezemisyjna. Zelektryfikowany pojazd jest również wyjątkowo cichy, co umożliwia realizację dostaw na terenach miejskich zarówno wczesnym rankiem, jak i późnym wieczorem.
Zasilany elektrycznie agregat chłodniczy S.CU ep85 jest przeznaczony do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku i oferuje wydajność chłodzenia do 15 800 watów i moc grzewczą do 10 500 watów. Akumulatory umieszczone w sąsiedztwie podpór naczepy zastępują zbiornik oleju napędowego, a także dają możliwość zamontowania dodatkowej skrzyniopalety z miejscem na 36 palet. Zelektryfikowana oś przyczepy Schmitz Cargobull odzyskuje energię między innymi podczas hamowania, a tym samym wydłuża czas pracy agregatu chłodniczego lub skraca czas ładowania akumulatora z sieci energetycznej.