Solaris Urbino 12 electric na UITP 2023

Model ten został dostarczony do TMB Barcelona, przewoźnika obsługującego transport publiczny w mieście będącym gospodarzem wydarzenia. Autobus jest wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne z zakresu e-mobility, takie jak wydajne baterie nowej generacji czy innowacyjne systemy asystenckie. Pojazd należący do barcelońskiej miejskiej floty został wytypowany do reprezentowania oferty producenta nieprzypadkowo.  Jest bowiem idealnym przykładem autobusu bateryjnego, który oferuje przewoźnikowi komfortowy i całodzienny zasięg. Tak wysoka operacyjność elektrycznego pojazdu jest możliwa dzięki nowoczesnym bateriom, ale także opcji ładowania autobusu także w ciągu dnia za pomocą pantografu. Barcelona to miasto, które z powodzeniem wkomponowało stacje ładowania w miejską infrastrukturę.

Jednostką napędową prezentowanego na wystawie UITP Solarisa Urbino 12 electric jest silnik centralny o mocy 220 kW. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 400 kWh. Baterie umieszczone są na dachu pojazdu, a także w jego tylnej części. Pojazd jest wyposażony w obie opcje ładowania baterii, zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pomocą ładowarki pantografowej. Maksymalne moce ładowania wynoszą odpowiednio 260 kW i 450 kW. Prezentowany egzemplarz na swój pokład może wpuścić nawet 77 pasażerów, w tym 21 na miejscach siedzących.

Solaris Urbino 12 electric wyprodukowany dla TMB Barcelona jest wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa – m.in. MirrorEye (czyli kamery zainstalowane w miejscu lusterek wstecznych autobusu, które znacznie poszerzają pole widzenia i poprawiają aerodynamikę pojazdu) oraz MobilEye Shield+ (system sygnalizujący ryzyko kolizji i ostrzegający kierowcę – akustycznie oraz przy pomocy wyświetlacza – w przypadku opuszczenia pasa ruchu bez stosownej wcześniejszej sygnalizacji czy też braku zachowania odpowiedniej odległości od poprzedzającego pojazdu). Prezentowany model, zgodnie z zamówieniem przewoźnika, posiada zamkniętą kabinę kierowcy z opuszczaną szybą. Dodatkowo pracę kierowcy ułatwia dotykowy pulpit, a komfort klimatyczny zapewnia wydajna klimatyzacja. Na pokładzie dostępny jest monitoring autobusu, który obejmuje także dach pojazdu, umożliwiając podgląd działania pantografu. Z myślą o wygodzie pasażerów w ścianach autobusu i na jego poręczach zamontowano także gniazda USB. 

Check Also

Ruszyła rejestracja na Kongres Nowej Mobilności 2024: jak zachować konkurencyjność europejskiego przemysłu w dobie transformacji?

Największa konferencja i targi zrównoważonego transportu w regionie CEE odbędą się w dniach 25-27 września …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.