Tytuły „Ciężarówka Roku w Polsce” i „Najlepsza Stacja Roku – Miejsce Przyjazne Kierowcom” znane są naszym Czytelnikom, czyli m.in. kierowcom i przewoźnikom czekającym na rozpoczęcie corocznego plebiscytu.
Z dużym zaciekawieniem czytamy Wasze zgłoszenia, próbując odgadnąć, jaka ciężarówka zdobędzie najwięcej głosów i dlaczego. W tegorocznej edycji konkursu prawdopodobnie pojawią się elektryczne trucki, które już prezentowaliśmy na łamach „Polskiego Trakera”, ale wszystko zależy od Was.
Konkurs na „Ciężarówkę Roku” rozgrywamy w dwóch etapach. W pierwszym z nich wybierane są trzy modele ciężarówek. Przechodzą one do drugiego etapu, w którym wyłaniany jest zwycięzca. Wybór „Stacji Roku” odbywa się w głosowaniu bezpośrednim. Kandydatki do miana najlepszej typowane są przez nas m.in. na podstawie opinii kierowców pracujących w transporcie międzynarodowym. Największą popularnością cieszą się placówki świadczące kompleksowe usługi z dobrze zaopatrzonymi sklepami o zróżnicowanym asortymencie towarów.
2023 rok nie przyniósł wiele nowości, ale w Polsce mieliśmy kilka premier, głównie elektrycznych ciężarówek. Kilka z nich udało nam się testować i zaprezentować na łamach „PT”. Słabe tempo transformacji przekłada się na niską sprzedaż elektryków, ale świadomość nieuchronnych zmian w transporcie samochodowym wzbudza u naszych przewoźników zainteresowanie bezemisyjnymi środkami transportu. Volvo i Renault Trucks dostarczają u nas najwięcej elektryków, choć nie tylko ich. Volvo zajmuje pozycję lidera w sprzedaży nowych ciężarówek o DMC powyżej 16 ton. Szeroką gamę elektrycznych pojazdów zaprezentował Daimler Truck Polska, wicelider polskiego rynku. DAF, który obecnie promuje pełną gamę swoich nowości, wyróżniających się na tle konkurencji nowatorską konstrukcją kabin o wysokich walorach użytkowych oraz tzw. widoczności bezpośredniej. MAN błysnął pierwszychm sprzedanym elektrykiem wagi ciężkiej, czyli eTruckiem, będącym elektrycznie napędzaną odmianą modelu TGX. Jednak naszą uwagę zwrócił model TGX 18.520 wyposażony w nowy pakiet aerodynamiczny oraz silnik z układem dynamicznego sterowania momentem obrotowym. Był on bohaterem testu opublikowanego w ostatnim ubiegłorocznym wydaniu „Polskiego Trakera” . Niemal rok po polskiej premierze na Torze Jastrząb wystąpił w naszej Prezentacji najnowszy model – Volvo FM, którego można śmiało określić mianem małego FH, zważywszy poziom wyposażenia wnętrza kabiny i doskonałą widoczność.
Z niecierpliwością czekamy na nowe modele IVECO, także te bezemisyjne, wyposażone w oryginalnej konstrukcji elektryczne osie napędowe produkcji FPT. Elektryczne IVECO HD miało swoją premierę w trakcie ubiegłorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności, ale nowy S-WAY z silnikiem Cursor 13 CX jeszcze u nas nie zawitał.
Głosowanie odbywa się za pośrednictwem naszej strony internetowej https://polskitraker.pl/konkurs-ciezarowka-roku-2024-w-polsce-oraz-najlepsza-stacja-paliwowa-roku-2024-miejsce-przyjazne-kierowcom/ .
Termin pierwszego etapu konkursu na „Ciężarówkę Roku w Polsce” upływa 29 lutego. Drugi, a zarazem rozstrzygający etap zakończymy 15 marca br.
Wśród uczestników rozlosujemy nagrody!